تشکیل پرونده مالیاتی در کرج از ان دسته اقدامات پس از ثبت شرکت به حساب می اید که باید برای انجام آن از تخصص کافی بهره مند بود. این را بدانید شرکت های تجاری در سال ملزم به ارائه پرونده های مالیاتی خود به ارداه ثبت شرکت ها هستند تا بر اساس کارکرد یک ساله آن ها مالیات برای آن ها تعیین شود. متن زیر در زمینه تشکیل پرونده مالیاتی در کرج نکات مثبت و کارایی را ارائه می دهد که می تواند راهنمای شما باشد. همراه ما باشید.
تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
به سبب مقررات و قوانین تجارت،هر شرکتی بعد از اینکه ثبت شد باید برای تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مبادرت کند.به منظور تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوطه رجوع کنید. بهتر است برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی،کد پستی دقیق خود را از اداره پست استعلام نمایید.
در صورتی که در آدرس قانونی با کدپستی مغایرتی وجود داشته باشد جهت اخذ کد اقتصادی با مشکل روبرو خواهید شد. اساس تشکیل پرونده مالیاتی در کرج اینگونه است تشکیل شرکت باید به سازمان مالیاتی اعلام شود و طبق قوانین مالیاتی دو در هزار سرمایه شرکت را تادیه کند. چنانچه موسس پرونده مالیاتی تشکیل ندهد و در تادیه مالیات تقصیر نماید باید دو برابر سرمایه شرکت جریمه مالیاتی پرداخت نماید.
با در نظر گرفتن طرح مالیاتی، بعد از تشکیل پرونده مالیاتی اداره کل مالیات بر درآمد باید از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام بگیرد تا مفاصاحساب مالیاتی را ارائه دهد. با توجه به این مطلب که موضوعات گوناگونی برای استعلام اداره مالیات وجود دارد الزاما درخواست کننده باید در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده پرونده تشکیل دهد که مراحل ثبتی آن دارای تفاوت می باشد.
برای تشکیل پرونده ابتدا باید دایره مالیاتی مشخص شود و برای تشکیل پرونده بر اساس نشانی پستی نزدیکترین حوزه مالیاتی را می بایست درنظر گرفت.
با مراجعه به اداره پست استان می توانید یک تایید پستس دریافت نمائید کهه آدرس و کدپستی در آن قید شده باشد. جهت تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کداقتصادی و موارد دیگر به آدرس پستی احتیاج خواهید داشت.
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
- کپی و اصل تمامی مدارک شرکت شامل اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه، تقاضانامه، روزنامه رسمی، مهر شرکت.
- چنانچه تغییراتی در شرکت رخ داده باشد کپی و اصل آخرین تغییرات در روزنامه رسمی.
- اصل و کپی مدارک هویتی اعضای شرکت.
- دفترچه مشخصات شناسایی شرکت کامل شود.
- در دفتر خانه اسناد رسمی تاییدیه امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی اخذ شود.
- فیش تادیه دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت ارائه شود.
- فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت ارائه شود.
- در صورت عدم حضور مدیر عامل وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت.
- اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به اسم شرکت در کرج.
نکته :
- تنظیم اجاره نامه باید در دفاتر صورت پذیرد و کد رهگیری اینترنتی و هولوگرام سریال دار داشته باشد. یا اینکه در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.
- در صورتیکه شرکت به شکل خانادگی دایر شده باشد و آدرس قانونی شرکت در کرج محل سکونت مدیر عامل باشد اجاره نامه باید به نام شرکت تنظیم شود.
مراحل تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
- مدارک ذکر شده به حوزه مالیاتی مربوطه ارائه گردد.
- مدارک مجددا بررسی و ارزیابی شود و مورد تایید واقع شود و فرم تقاضای کد اقتصادی قدیم بوسیله ی حوزه مالیاتی کامل شود.
- جهت تحویل اسناد و فرم تقاضای کد اقتصادی باید به واحد صادرکننده کد اقتصادی مراجعه شود.
- کد اقتصادی صادر می شود و رسید آن به حوزه مالیاتی تحویل داده می شود و ممیز مالیاتی مشخصات شما را در سیستم درج می نماید.
- انجام پیش ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی جدید به سایت www.tax.gov.ir مراجعه کرده و پیش ثبت نام انجام شود و به حوزه مالیاتی گزارش داده شود.
- با تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی شما یک مودی مالیاتی محسوب می شوید و باید قوانین مالیاتی رعایت شود.
در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با وکیل ثبت شرکتها تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما بهره مند شوید.